Gezinszorg

Onze gezinshulp komt bij jou aan huis voor je persoonlijke verzorging en maakt je huishoudelijke taken wat lichter. Bij dringende hulpvragen zorgen wij voor een snelle en gepaste oplossing.
 

 ​

Ons aanbod

Wat kan Gezinszorg voor mij doen?

Onze gezinshulp ondersteunt je bij je persoonlijke verzorging:
  • toilet
  • haarverzorging
  • nagelverzorging
  • hulp bij nemen van medicatie
  • ondersteunen bij rechtstaan en stappen

Daarnaast worden ook je huishoudelijke taken wat lichter:

  • wassen en strijken
  • boodschappen doen
  • maaltijden bereiden en toedienen
  • licht onderhoud van de woning: stof afnemen, stofzuigen, dweilen

Ook het gezelschap en de aangename babbel zorgen voor ondersteuning. Je kan bij de gezinshulp in alle vertrouwen terecht met je verhaal. Hij of zij is gebonden aan het beroepsgeheim. Ook helpt de gezinshulp indien nodig met administratie en bij de ondersteuning, verzorging en opvoeding van de kinderen.

Wie kan terecht bij Gezinszorg?

Je kan een beroep doen op een verzorgende in de volgende gevallen:

  • Je bent hulpbehoevend (langdurig ziek, operatie, beperking).
  • Je wordt een dagje ouder.

Je hoeft geen lid te zijn van ons ziekenfonds om een beroep te doen op deze dienstverlening.

Sterke punten

  • De huishoudelijke taken worden lichter.
  • Gezelschap en een aangename babbel.
  • Hulp van een gediplomeerde polyvalent verzorgende.
  • Een uitgebreid intakegesprek met de sectorverantwoordelijke.
  • We stemmen de hulp af op wat jij nodig hebt. We respecteren dat wat je zelf nog kan of de ondersteuning die je krijgt van je omgeving.
  • Eén aanspreekpunt voor vragen.
  • Regelmatig overleg tussen medewerker en verantwoordelijke.

Prijs en aanvraag

Prijs

De prijs wordt berekend op basis van het gezinsinkomen, de gezinssamenstelling en je zorgbehoevendheid.

Aanvraag

Je neemt voor de eerste keer contact op met onze dienst Gezinszorg. Dat kan via onze regionale thuiszorgcentra, het algemene telefoonnummer 011 24 99 11 of via het contactformulier

  1. Na een eerste contact komt de sectorverantwoordelijke in jouw buurt langs voor een kennismakingsgesprek. In dit gesprek bekijkt de verantwoordelijke samen met jou welke hulp het meest is aangewezen.
  2. Na dat gesprek neemt de sectorverantwoordelijke een tweede keer met jou contact op. Je verneemt de naam van de medewerker. Jullie overlopen hoe vaak de medewerker komt, op welke dagen en hoeveel uren.
  3. Jullie leggen de eerste afspraak vast.

Afspraken

Ziekte en verlof

  • Wij verwittigen je schriftelijk of telefonisch als de medewerker wegens ziekte afwezig zal zijn.  
  • In vakantieperiodes zal de medewerker je zélf de afwezigheid vooraf melden.
  • Ook als de medewerker een bijscholing moet volgen zal hij of zij je zelf inlichten. 
  • Tijdens verlofperiodes kunnen wij enkel een minimale hulpverlening garanderen. Het is dan uitzonderlijk mogelijk dat je geen hulp krijgt of dat er een collega bij je langskomt. 
  •   Ben je zelf ziek of kan je niet aanwezig zijn op het afgesproken tijdstip? Verwittig ons in dat geval zo snel mogelijk. Wanneer je niet of laattijdig verwittigt, moeten wij je de afgesproken uren aanrekenen.

Begin- en einduur van de werkdag

  • De medewerker komt bij jou langs op het afgesproken tijdstip. Hij of zij komt steeds op dezelfde dag en op hetzelfde uur.
  • Het wijzigen van de dienstroosters kan slechts na overleg met de dienst.
  • De medewerker mag het werk niet vroeger stopzetten. Wanneer de medewerker het werk te laat aanvat of vroeger stopt, vragen wij je om ons zo snel mogelijk op de hoogte te brengen.

Middagpauze

De medewerker heeft het recht om tijdens de middagpauze zijn meegebrachte maaltijd op te eten.

Overuren

De medewerker maakt geen overuren zonder medeweten van de dienst en mag geen werk, zoals bijvoorbeeld was of strijk, meenemen naar huis.

Gsm

Het gebruik van gsm tijdens de werkuren is toegestaan, maar enkel gesprekken met de dienst.

Roken

De medewerker mag tijdens de werkuren niet roken.

Wederzijds respect en vertrouwen

De medewerker is eerlijk en is gebonden aan het beroepsgeheim. De medewerker stelt zich respectvol op naar elke familie. Hij of zij maakt geen onderscheid op basis van je huidskleur of politieke, filosofische of godsdienstige overtuiging. Wij verwachten ook van jou een correcte houding tegenover de medewerker, ongeacht de huidskleur of overtuiging.

Verplaatsing

Als de medewerker zich verplaatst naar een andere klant, wordt volgens de reglementering de helft (maximum een kwartier) van deze verplaatsing aan jou doorgerekend.​

Informatie voor:

Contacteer ons

Voor algemene vragen en vragen over jouw ziekteverzekering.

De Voorzorg

Capucienenstraat 10
3500 Hasselt

011 24 99 11