Sportclubs

Wil jij ook werken aan een gezonde levensstijl tegen een zacht prijsje? Neem dan samen met Gezondheidsdienst De Voorzorg deel aan de hipste sportlessen van het moment. ​​

 

gezondheidsdienst optie 2.png

SPORTCLUBS

De lessenreeksen yoga, pilates, zelfverdediging of jin shin jyutsu worden aangeboden met verschillende instapmomenten, op diverse locaties in Limburg. 

 


Aanbod 2018 - 2019

NIEUW (Uit)houdingstraining


Training in kleine groep (vrouwen) om je lichaam sterker, fitter en gezonder te maken met bijzondere aandacht voor een correcte houding. Iedereen traint op eigen tempo, de oefeningen worden aangepast aan jouw niveau, de coach let goed op een correcte basishouding. Werk samen met lotgenoten aan een beter figuur, krijg meer zelfvertrouwen in een sterker lichaam!

NIEUW Massage voor jezelf

 
Een goede massage is weldoend voor lichaam en geest. Het houdt je lichaam in goede conditie en is een goede ontspanning voor de drukte van het dagelijkse leven. In deze cursus leer je technieken om jezelf te masseren. Hoofd/nek/schouder, voeten, benen, handen, buik ... Alles komt aan bod! Uiteraard kan je de aangeleerde technieken ook toepassen op een andere persoon. De massage wordt bovenop de kledij gegeven. 

Inschrijven massage voor jezelf

NIEUW Zelfverdediging

 
In deze lessenreeks leer je slimme technieken aan om je te verweren tegen geweld en agressie. Daarnaast leer je hoe je sterk en zelfzeker overkomt door je houding en stem te gebruiken. Je leert instinctief te reageren en een aanvaller af te schrikken of tijdelijk uit te schakelen, zodat je tijd hebt om jezelf in veiligheid te brengen.


Yoga


Yoga is een ideaal middel om te onthaasten en je stressniveau te verminderen. Het werkt helend voor lichaam én geest. De rustige oefeningen hebben een gunstig effect op je hele lichaam en versoepelen je spieren. De yogahoudingen activeren spieren die je in het dagdagelijkse leven nauwelijks gebruikt en stretchen de spiergroepen die elke dag onder spanning staan. Hierdoor breng je het lichaam terug in evenwicht, verjong en versterk je het. We bieden verschillende vormen van yoga aan. Op www.viva-svv.be kom je er alles over te weten. 

 

Pilates

 
Pilates is een rustige work-out om je lichaam te verstevigen. Het is bewust bewegen, met controle en beheersing, met een specifieke ademhaling en vloeiende bewegingen. Door pilates krijg je een betere houding, een beter figuur, de spieren worden steviger en soepeler en je concentratie verbetert.


Zelfzorg bij stress en burn-out


Overbelast raken door stress: het kan iedereen overkomen, ongeacht leeftijd, opleiding, afkomst ... De stress sluipt zich een weg in lichaam en geest en verstoort het gevoel van welzijn. Heb jij ook nood om je stressduivels aan te pakken? In deze dynamische cursus proberen we inzicht te krijgen in wat jouw energiegevers en energievreters zijn. We staan stil bij je kwaliteiten en valkuilen. We zetten lichaam en geest in beweging door theorie af te wisselen met oefeningen Na deze cursus kan je aan de slag om met de verworven handvaten vitaler in het leven te staan.

 

Jin Shin Jyutsu


Jin Shin Jyutsu is een Japanse, helende behandelingsmethode die gebruikmaakt van 'veiligheidsenergiegesloten' langs de energiebanen in ons lichaam. Door een bepaalde combinatie van zachte aanrakingen met de handen op het aangeklede lichaam, kan het lichaam geestelijk, fysiek en spiritueel weer in balans worden gebracht. Jin Shin Jyutsu is een krachtig gereedschap en is voor iedereen beschikbaar.

Mindfulness


Mindfulness is een methode die je leert om op een accepterende manier om te gaan met alles wat zich aandient in het leven van alledag. Met deze wetenschappelijk onderbouwde aandachtstraining leer je beter omgaan met stress, slapeloosheid, depressie, pijn ... Met mindfulness leer je leven in het hier en nu.

Assertiviteitstraining


Leer beter communiceren en bouw je zelfvertrouwen op met deze lessenreeks. Tijdens de cursus leer je je gedachten, gevoelens en overtuiging op een positieve manier uitdrukken. Je leert neen zeggen en grenzen stellen door vele praktische, meteen toepasbare tips. We werken aan verbale én non-verbale communicatie. Het doel is een gezonde dosis zelfbewustzijn en zelfvertrouwen te ontwikkelen.

Pole tricks


Acrobatisch paaldansen is een echte sport. Je traint je lichaam op kracht, lenigheid en dynamiek. Je hebt misschien een beetje lef nodig om eraan te beginnen, maar elke geslaagde move is een boost voor je zelfvertrouwen. Je traint in een kleine groep die elkaar steunt en waar plezier centraal staat. Dit is een basis lessenreeks, waarbij je verschillende technieken en dansmoves krijgt aangeleerd. De nadrukt ligt hierbij op sportief dansen.

Deelnemen en prijzen

  • Iedereen kan deelnemen aan de clubs, maar inschrijven is verplicht wegens het beperkt aantal plaatsen.
  • Prijzen variëren per lessenreeks.
  • Een proefles is mogelijk bij iedere lessenreeks.  

Praktisch:

Er zijn vaste instapmomenten in september, januari en april. Ben je niet zeker of deze sportreeks wel geschikt is voor jou? Geen probleem! De eerste les kan je steeds een proefles volgen!

Onze plaatsen zijn beperkt, vandaar dat we steeds vragen om vooraf in te schrijven.

Prijzen zijn afhankelijk van het aantal en de soort sportlessen.
Leden De Voorzorg genieten een mooie korting van maar liefst 30%!

Info & inschrijven

Gezondheidsdienst vzw

101 goede redenen om lid te zijn van De Voorzorg

Je bent van harte welkom bij ons warm ziekenfonds

Vergeet je sportpremie niet

Bij De Voorzorg krijg je 15 euro per jaar terug als je je inschrijft bij een sportclub.

Contacteer ons

Voor algemene vragen en vragen over jouw ziekteverzekering.

De Voorzorg

Capucienenstraat 10
3500 Hasselt

011 24 99 11