Kantoren: iedereen welkom

​Jouw gezondheid is onze prioriteit. Zeker nu. Daarom neemt De Voorzorg maatregelen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Maar we laten je natuurlijk niet in de kou staan! Op deze pagina vind je de belangrijkste informatie over de aangepaste dienstverlening van ons ziekenfonds.​​

 

Kantoren: aangepaste werking

We staan tot jouw dienst met aandacht voor jouw en onze veiligheid. In onze grotere kantoren helpt een ontvangstmedewerker jou meteen verder aan de ontvangstbalie:

  • Hij/zij geeft je documenten mee zoals reisattesten, roze klevers en je Europese ziekteverzekeringskaart.

  • Voor dringende zaken word je meteen doorgestuurd naar een loketmedewerker.

  • ​Heb je vragen over jouw dossier? Dan zal de medewerker een afspraak voor jou maken.

Onze kleinere kantoren zijn voorlopig enkel open op afspraak. Maak online een afspraak ​of telefonisch via het telefoonnummer van het De Voorzorg-kantoor in jouw buurt.​

Bij de volgende kantoren kan je vrij terecht bij de ontvangstbalie voor de bovengenoemde zaken, of kan je een afspraak maken:​


Ik bescherm jou, bescherm jij mij? Denk aan je mondmasker

Help ons de verspreiding van COVID-19 tegen te gaan: zet een mondmasker op als je bij ons langskomt. Zo strijd je mee tegen het coronavirus en vermijd je een boete, want sinds 11 juli is het dragen van een mondmaskers verplicht in winkels en op andere plaatsen waar veel mensen samenkomen. Dat geldt ook in onze kantoren, de Ba(a)rs en de apotheken. In de apotheken kan iedere inwoner eenmalig één gratis mondmasker afhalen.

Kan je je niet naar een kantoor verplaatsen?

Dan kan je de facturen van je hospitalisatie- en/of tandverzekering digitaal bezorgen via verzekeringen@devoorzorg.be. Ook je aangifte van arbeidsongeschiktheid of je attest sportpremie kan je digitaal aan ons bezorgen.
Aangiftes van arbeidsongeschiktheid en de behandeling van dossiers rond ziektevergoeding krijgen onze prioriteit.

Je doktersattesten kan je deponeren in onze brievenbussen

Via cashgeld kan het coronavirus overgedragen worden. Daarom betalen we niet langer cash uit.
Nu we niet langer cash betalen, hoef je niet speciaal voor een betaling van je getuigschriften naar het loket te komen. Voor je gemak, deponeer ze in de brievenbussen van onze kantoren. Je ontvangt het geld snel op je rekening.

Steeds bereikbaar via telefoon, e-mail en e-Mut

Via ons internetloket e-Mut beheer je makkelijk je dossier en dat van andere personen op je lidboekje, zonder naar een kantoor te komen. Je vindt er informatie over je uitkeringsdossier, terugbetalingen van doktersbezoeken en meer. Je vindt jouw digitale loket hier. 

Voor vragen kan je natuurlijk nog altijd bij ons terecht via telefoon en e-mail. Aarzel dus niet om contact op te nemen met het kantoor in jouw buurt. De contactgegevens van al onze loketten kan je op deze pagina opzoeken. 

Dieetdienst

Onze Dieetdienst​ is aan het werk met de nodige veiligheidsmaatregelen. Een afspraak maken bij een van onze diëtistes kan makkelijk online.

Levering fietsen

Het is mogelijk om de fietsen voor 11- en 12-jarige leden af te halen (in ons distributiecentrum te Houthalen) of te laten leveren aan huis in ruil voor de waardebon. Waardebonnen kan je telefonisch, via e-mail of op afspraak in het kantoor ​aanvragen.

De bonnen zijn uitsluitend voor 11- en 12-jarige leden die nog geen fiets ontvingen.

Gelieve bij de levering of het afhalen van de fiets voldoende afstand te respecteren.​

Zorgba(a)r: open met veiligheidsmaatregelen

  • Onze fysieke Zorgba(a)rs zijn geopend voor iedereen. Natuurlijk gelden er de nodige maatregelen (verplicht mondmasker, beperkt aantal klanten in de winkel, voldoende afstand respecteren … ) om ieders veiligheid te garanderen.

  • Toch liever online bestellen? Daarvoor kan je terecht op de webshop via www.zorgbaar.be​. Het gewenste (huur)materiaal wordt aan huis geleverd of kan je op afspraak afhalen. Gelieve altijd minstens 1,5 meter afstand tussen jezelf en de leverancier te bewaren en je handen te wassen na het in ontvangst nemen van het materiaal.​

Bril- en Hoorba(a)r: ​open met veiligheidsmaatregelen, gehoortest en oogmetingen mogelijk

Onze Brilba(a)rs en Hoorba(a)r zijn open. Ook hier gelden de gekende veiligheidsmaatregelen. Aanvullend worden in de Brilba(a)r de monturen ontsmet na ieder gebruik. Gelieve zelf geen monturen uit de rekken te nemen, maar dit te vragen aan de medewerkers.

Ook oogmetingen en gehoortesten zijn mogelijk. Hiervoor dien je op voorhand een afspraak te maken. De contactgegevens vind je op www.brilbaar.be en www.hoorbaar.be.

Op de webshops www.brilbaar.be en www.hoorbaar.be kan je nog steeds terecht voor bv. aankoop van lenzen, gehoorbescherming of batterijen voor hoorapparaten.

Apotheken

  • De apotheken blijven open. 
  • Er mogen maar een aantal klanten per keer binnen in de zaak. 
  • Hou afstand van anderen en betaal steeds met je bankkaart.​
  • Iedere inwoner kan één gratis mondmasker afhalen in een apotheek.
  • ​​Omwille van de bijzondere situatie kan je uitzonderlijk batterijen voor hoorapparaten aankopen in de apotheken.

Poetshulp met dienstenche​ques

De poetshulpen met dienstencheques bij onze partnerorganisatie i-mens zijn aan het werk. Natuurlijk gaan zij op pad met het nodige beschermende materiaal en hygiënevoorschriften.

Een poetshulp aanvragen kan via 011 22 44 22.

Meer informatie over de dienstverlening van i-mens in tijden van coronacrisis, vind je op www.i-mens.be​.

Thuisverpleging 

  • De goede zorgen van onze dienst thuisverpleging zijn en blijven beschikbaar. 
  • Medewerkers die normaal op kantoor werken, doen dat zoveel mogelijk van thuis uit: met vragen kan je telefonisch of via mail bij hen terecht via 011 22 44 22 of thuisverpleging@devoorzorg.be​.​

Heb je nog vragen over onze dienstverlening?

Neem contact op​! Ondanks de drukte doen wij er alles aan je zo snel mogelijk van een antwoord te voorzien.​

Contacteer ons

Voor algemene vragen en vragen over jouw ziekteverzekering.

De Voorzorg

Capucienenstraat 10
3500 Hasselt

011 24 99 11