Poetsdienst

Ons aanbod

Je stelt zelf het poetsmateriaal ter beschikking, onze poetshulp zorgt voor de rest.

  • dweilen
  • stof afnemen
  • stofzuigen
  • ramen lappen
  • badkamer en keuken onderhouden
  • ...
De poetshulp komt naar jouw wens wekelijks of tweewekelijks langs.

Kan jij terecht bij onze poetsdienst?

Ja, indien je zelf (tijdelijk) moeilijkheden ondervindt om je woning te onderhouden.

  • Je hebt een ongeval gehad.
  • Je hebt een geneeskundige ingreep gehad.
  • Je hebt een handicap.
  • Je bent langdurig ziek.
  • Je wordt een dagje ouder.
Ben je niet zorgbehoevend, dan kan je beroep doen op een poetshulp via dienstencheques. Je hoeft geen lid te zijn van ons ziekenfonds om beroep te doen op deze dienstverlening.

Prijs en aanvraag

Prijs

De prijs wordt berekend op basis van je inkomen. Daarom spreken we van een persoonlijke bijdrage.

Bekijk hier hoe we je bijdrage 2-jaarlijks bepalen (.pdf).

Aanvraag

Je neemt voor de eerste keer contact op met onze poetsdienst. Dit kan via het telefoonnummer 0800 97 520 (gratis, 7 dagen op 7, 24 uur op 24). Aanvragen voor poetshulp na een ziekenhuisopname worden met voorrang behandeld.

  1. We maken een afspraak.
  2. Onze medewerker komt langs voor een kennismakingsgesprek. In dit gesprek bekijken we samen welke hulp het meest is aangewezen en spreken we af hoe vaak hulp nodig is. Je verneemt ook wat je persoonlijke bijdrage zal zijn. 
  3. De concrete werkregeling (dagen/uren) delen we je telefonisch mee.
  4. De poetshulp komt bij je langs.

Meer informatie

Bereid je voor op de komst van je poetshulp

Voor de poetshulp de eerste keer komt, verwachten we van jou dat je ervoor zorgt dat de medewerker op een vlotte manier kan werken. Dit doe je onder andere door het juiste poetsmateriaal te voorzien.

Lees hier hoe je je best voorbereidt (.pdf). 

Afspraken

​Ziekte en verlof

  • Wij verwittigen je als de medewerker wegens ziekte afwezig is.
  • In vakantieperiodes zal de medewerker je zélf de afwezigheid vooraf melden.
  • Ook als de medewerker een bijscholing volgt, zal hij of zij je zelf inlichten.
  • Tijdens verlofperiodes kunnen wij enkel een minimale hulpverlening garanderen. Het is dan mogelijk dat je minder hulp krijgt of dat er een collega bij je langskomt.
Ben je zelf ziek of kan je niet aanwezig zijn op het afgesproken tijdstip? Je kan de geplande zorg annuleren tot uiterlijk de werkdag voordien voor 15u. (Bij een latere annulering en als geen overmacht wordt aangetoond, kan een vergoeding gevraagd worden die hoogstens gelijk is aan de gebruikersbijdrage die voor de geplande zorg betaald zou worden).

Begin- en einduur van de werkdag

De medewerker komt bij jou langs op het afgesproken tijdstip. Het wijzigen van de dienstroosters kan slechts na overleg met de dienst.

De medewerker mag het werk niet vroeger stopzetten. Wanneer de medewerker het werk te laat aanvat of vroeger stopt, vragen wij je om ons zo snel mogelijk op de hoogte te brengen.

Verplaatsing medewerker

Als de medewerker zich verplaatst naar een andere cliënt, wordt volgens de reglementering de helft van deze verplaatsing aan jou doorgerekend.

Overuren

De medewerker maakt geen overuren zonder medeweten van de dienst en mag geen werk, zoals bijvoorbeeld was of strijk, meenemen naar huis.

GSM

Het gebruik van GSM tijdens de werkuren is toegestaan.

Roken

De medewerker mag tijdens de werkuren niet roken.

Wederzijds respect en vertrouwen

De medewerker is eerlijk en is gebonden aan het beroepsgeheim.

De medewerker stelt zich respectvol op naar elke familie. Hij of zij maakt geen onderscheid op basis van je huidskleur of politieke, filosofische of godsdienstige overtuiging. Wij verwachten ook van jou een correcte houding tegenover de medewerker, ongeacht de huidskleur of overtuiging.

Informatie voor:

Verzorgende worden?

Wil je graag polyvalent verzorgende of zorgkundige worden? Volg een opleiding.

Contacteer ons

Stel je vraag nu.

Bel gratis 0800 97 520.