Kantoren enkel open op afspraak, maar onze dienstverlening stopt niet

Met de groeiende coronacrisis hebben we besloten om extra maatregelen te treffen om de gezondheid van onze werknemers en onze leden maximaal te beschermen. Paniek is nergens voor nodig, maar voorzichtigheid is wel geboden. ​​​​​​​​​​​

 

Daarom zijn onze kantoren vanaf maandag 16 maart 2020 enkel op afspraak open. Onze dienstverlening loopt door. Voor zeer dringende vragen kan je wel nog langskomen, maar enkel op afspraak. Andere vragen stel je best via mail of telefonisch. 

Onderstaande maatregelen gelden tot en met 19 april tenzij anders expliciet vermeld. Indien deze de komende dagen en weken zouden wijzigen, vind je op deze pagina steeds de meest recente info.​

Ziekenfondskantoren
  • Onze kantoren zijn momenteel enkel open op afspraak voor dringende vragen. Om een afspraak te maken, bel je naar je lokale kantoor.
  • Je getuigschrift van arbeidsongeschiktheid kan je nu ook digitaal aan ons bezorgen. Laad je scan, foto of PDF-document hier op.
  • Indien je langskomt op afspraak in een van onze kantoren moet je letten op het volgende: 
  1. Kom niet langs als je ziek bent of een verkoudheid hebt
  2. Hou minstens 1,5 meter afstand van andere personen 
  3. Let op een goede handhygiëne: was je handen regelmatig!

We proberen je ook op andere manieren te helpen (telefonisch of per e-mail)
  • Je kan bellen naar je lokale kantoor. Mailen kan je door dit formulier te gebruiken.
  • Je getuigschrift van arbeidsongeschiktheid kan je nu ook digitaal aan ons bezorgen. Laad je scan, foto of PDF-document hier op.
  • Onze dienst maatschappelijk werk bereik je telefonisch op 015 28 04 55.
  • Voor het aanvragen van zorg (hulpmiddelen, thuishulp, thuisverpleging) bel je naar 0800 97 520.
  • Het is mogelijk dat de wachttijden wat langer oplopen door een toegenomen aantal oproepen en e-mails. We proberen je zo snel mogelijk te helpen.
  • Via ons online loket e-mut kan je zelf al heel wat opvolgen. Via e-mut kan je ook zelf je contactgegevens en rekeningnummer aanpassen.
Wat mag je in onze Xpresbussen stoppen?
  • De documenten die je al via de Xpresbussen kon bezorgen, mag je nog steeds via onze Xpresbussen bezorgen. We blijven deze verwerken.
  • Uitzonderlijk mag je ook het getuigschrift van arbeidsongeschiktheid (geel formulier ziekteaangifte) via de Xpresbussen bezorgen. Je kan het nu ook digitaal bezorgen. Laad je scan, foto of PDF-document hier op.
  • Vermeld steeds je identificatiegegevens (roze klever) en contactgegevens op alle documenten die je via onze Xpresbussen bezorgt.
Heb je een afspraak met een maatschappelijk werker? 
Indien je reeds een afspraak hebt met een maatschappelijk werker word je gecontacteerd en helpen we je zoveel als mogelijk op afstand verder. Enkel voor dringende afspraken kan je nog terecht in onze kantoren. Indien het om niet-dringende vragen gaat en we je niet op afstand kunnen verder helpen, zal je afspraak uitgesteld worden. 
De nodige afspraken met de bevoegde overheden werden gemaakt om je rechten zoveel als mogelijk te vrijwaren. Huisbezoeken worden uiteraard ook uitgesteld en kunnen vervangen worden door een afspraak indien aangewezen. Je kan onze dienst maatschappelijk werk ook bereiken op 015 28 04 55.

Heb je een afspraak met de adviserend-arts?
De consultaties met de adviserend-artsen worden uitgesteld naar een latere datum. Het is wel mogelijk dat de adviserend-arts jou telefonisch contacteert voor bijkomende informatie.

Mediotheek
Onze adviespunten zijn niet meer toegankelijk voor het publiek. Wel leveren we maximaal producten aan huis. Dringende bestellingen kunnen afgehaald worden na afspraak per telefoon of mail. Bellen kan je naar 0800 97 520 (optie 3) of stuur een e-mail naar hulpmiddelen@devoorzorg.be​. Daar kan je ook terecht met al je vragen.

Zorg (thuiszorg, thuisverpleging, hulpmiddelen)
Welke zorg nog kan worden verzorgd lees je op deze pagina. Met vragen en aavragn voor zorg kan je terecht op 0800 97 520.

Well2DAY
  • Alle individuele sessies, groepssessies en infosessies zijn geannuleerd, zowel in Well2DAY-centra als in de Well2DAY-spots in de ziekenfondskantoren.
  • Voor verdere vragen verwijzen we je graag door naar Well2Day@devoorzorg.be of ons algemeen nummer 03 285 43 53.
Activiteiten van onze socio-culturele vzw’s
  • Joetz: alle activiteiten worden geannuleerd tot en met het einde van de paasvakantie, inclusief speelpleinwerking en de kampen tijdens de paasvakantie.
  • Activiteiten van VIVA-SVV, S-Plus, S-Sport/Recreas en VFG: alle activiteiten tot en met 19 april 2020 worden geannuleerd. Dit geldt ook voor de lokale werkingen.
Consultatiebureaus:
Wanneer gaan de kantoren terug open?
Dat kunnen we nog niet voorspellen. We doen er alles aan om de kantoren zo snel mogelijk terug te openen, maar we houden hierbij rekening met de aanbevelingen van de overheid. De gezondheid beschermen van onze leden en medewerkers is onze prioriteit!

Deze maatregelen kunnen wijzigen. Op deze pagina vind je steeds de meest recente informatie.
​​​

Contacteer ons

Algemene vragen en vragen over jouw ziekteverzekering